Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Wstęp deklaracji

Komenda Powiatowa Policji w Gostyniu (KPP Gostyń) zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej

https://gostyn.policja.gov.pl/

Data publikacji strony internetowej: 30-11-2014 r.

Data ostatniej aktualizacji: 11-04-2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

 

        Treści niedostępne:

 

  • niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,

  • niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,

  • niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

     

         Wyłączenia:

 

  • niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Data sporządzenia deklaracji: 30-09-2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji:
11-04-2024 r.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Administratorem strony internetowej jest Oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Gostyniu podkom. Monika Curyk. W przypadku problemu z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod numerem telefonu 47 77 25 209 lub adresem poczty elektronicznej rzecznik.gostyn@po.policja.gov.pl

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskazuje możliwy termin realizacji, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania wnoszący może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna – Komenda Powiatowa Policji w Gostyniu, ul. Wrocławska 44

Budynek oznaczony jest nazwą i numerem porządkowym ulicy oraz tablicą informacyjną.

Uwaga - ze względu na specyfikę zadań Policji wizyty osób w Komendzie najczęściej mają charakter umówiony i osobie postronnej podczas pobytu zazwyczaj towarzyszy policjant/ka lub pracownik cywilny. Skontaktowanie się przed wizytą pozwala na określenie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poinformowanie o udogodnieniach i ograniczeniach oraz ustalenie zasad poruszania się i załatwiania sprawy, w tym przedstawienie szczegółowych informacji o dostępności architektonicznej oraz zakres pomocy, która może zostać udzielona. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie pomieszczenia Komendy są udostępnione dla osób postronnych.

Rozwiązanie 1. – przyjazd/przyjście bez umówienia

Na teren Komendy wchodzi się lub wjeżdża od ulicy Wrocławskiej. Zarówno przed budynkiem głównym Komendy jak i za nim znajdują się miejsca parkingowe z oznakowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Do wejścia głównego prowadzą schody. Z lewej strony schodów znajduje się podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami. Ponadto w budynku głównym Komendy od strony południowej znajduje się winda dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przy drzwiach wejściowych znajduje się domofon połączony bezpośrednio ze stanowiskiem kierowania Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu.

Bezpośrednio przy wejściu głównym do budynku Komendy, na parterze, znajduje się Biuro Obsługi Interesantów. Na tym samym poziomie tuż przy Biurze Przepustek (recepcji) znajduje się toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami.


W pierwszej kolejności trzeba udać się do Biura Przepustek (recepcja), znajdującego się na wprost od wejścia głównego. Proszę poinformować osoby w recepcji o celu swojego przybycia i poprosić o przepustkę uprawniającą do poruszania się wewnątrz budynku.
Nasz pracownik wstępnie rozpozna sprawę, a następnie poprosi osobę, która zajmie się dalszym załatwianiem sprawy, w tym asystą podczas wizyty.


Rozwiązanie 2. – umówienie wizyty

Na wizytę można się umówić telefonicznie, dzwoniąc na numer 47 77 25 200, pisząc na adres dyżurny.gostyn@po.policja.gov.pl bądź do policjanta/pracownika zajmującego się przedmiotową tematyką lub sprawą.

Wszystkie osoby przybyłe do
KPP w Gostyniu – obowiązuje procedura uzyskania przepustki (opisana powyżej).
W dalszym przebiegu wizyty umówionej zostanie udzielona asysta pracownika/funkcjonariusza realizującego przedmiotową sprawę.


Uwagi ogólne

 

  • budynek jest częściowo przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami – winda dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;

  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych;

  • na terenie Komendy nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;

  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;

  • osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym.

    Usługa tłumacza

    W jednostce Policji jest możliwość załatwienia sprawy z pomocą Polskiego Języka Migowego i systemu języka migowego.
    Jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego? Przejdź do: Informacje dla osób niedosłyszących.
    W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego on-line.

    Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM, SKOGN) przysługuje osobom niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

     

    Posterunek Policji w Borku Wielkopolskim ul. Lisia Droga 1, 63-810 Borek Wielkopolski

    Siedziba Posterunku Policji w Borku Wielkopolskim, w którym interesanci mogą załatwiać sprawy znajduje się przy ul. Lisia Droga 1. Budynek oznaczony jest nazwą i numerem porządkowym ulicy oraz tablicą informacyjną. Przed budynkiem wydzielone jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, przemieszczanie się po nim odbywa się w obecności funkcjonariusza Policji. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Siedziba Posterunku Policji znajduje się na jednej kondygnacji. Budynek nie posiada windy. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W okolicy budynku nie ma urządzeń naprowadzających osoby niepełnosprawne i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajlle'a. Obiekt posiada oznakowanie ewakuacyjne.

    Posterunek Policji w Krobi ul. Powstańców Wielkopolskich 32, 63-840 Krobia

    Siedziba Posterunku Policji w Krobi, w którym interesanci mogą załatwiać sprawy znajduje się przy ul. Powstańców Wielkopolskich 32. Budynek oznaczony jest nazwą i numerem porządkowym ulicy oraz tablicą informacyjną. Przed budynkiem znajduje się parking, na którym nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, przemieszczanie się po nim odbywa się w obecności funkcjonariusza Policji. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Siedziba Posterunku Policji znajduje się na jednej kondygnacji. Budynek nie posiada windy. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W okolicy budynku nie ma urządzeń naprowadzających osoby niepełnosprawne i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajlle'a. Obiekt posiada oznakowanie ewakuacyjne.

    Posterunek Policji w Poniecu ul. Polna 1, 64-125 Poniec

    Siedziba Posterunku Policji w Poniecu, w którym interesanci mogą załatwiać sprawy znajduje się przy ul. Polna 1. Budynek jest oznaczony nazwą i numerem porządkowym ulicy oraz tablicą informacyjną. Przed budynkiem znajdują się miejsca do parkowania, nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, przemieszczanie się po nim odbywa się w obecności funkcjonariusza Policji. Do wejścia prowadzą schody. Budynek nie jest wyposażony w windę oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Siedziba Posterunku Policji znajduje się na jednej kondygnacji. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W okolicy budynku nie ma urządzeń naprowadzających osoby niepełnosprawne i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajlle'a. Obiekt posiada oznakowanie ewakuacyjne.

    Punkt Przyjęć Interesantów w Piaskach ul. Strzelecka 4, 63-820 Piaski czynny w poniedziałki w godzinach 10.00-11.00 i czwartki w godzinach 18.00-19.00

    Siedziba Punktu Przyjęć Interesantów w Piaskach mieści się przy ulicy Strzeleckiej 4. Interesanci mogą załatwiać swoje sprawy w każdy poniedziałek w godzinach 10.00-11.00 i czwartek w godzinach 18.00-19.00. Na budynku znajduje się nazwa i numer porządkowy ulicy oraz tablica informacyjna. Przed budynkiem znajduje się parking, na którym nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, przemieszczanie się po nim odbywa się w obecności funkcjonariusza Policji. Siedziba punktu znajduje się na jednej kondygnacji. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W okolicy budynku nie ma urządzeń naprowadzających osoby niepełnosprawne i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajlle'a. Obiekt posiada oznakowanie ewakuacyjne.

    Punkt Przyjęć Interesantów w Pępowie ul. Stanisławy Nadstawek 1C, 63-830 Pępowo czynny we wtorki w godzinach 8.00-10.00 i czwartki w godzinach 17.00-19.00

    Siedziba Punktu Przyjęć Interesantów w Pępowie mieści się przy ulicy Stanisławy Nadstawek 1C. Interesanci mogą załatwiać swoje sprawy w każdy wtorek w godzinach 8.00-10.00 i czwartek w godzinach 17.00-19.00. Na budynku znajduje się nazwa i numer porządkowy ulicy oraz tablica informacyjna oraz neon świetlny z napisem „POLICJA”. Przed budynkiem znajduje się parking, na którym nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, przemieszczanie się po nim odbywa się w obecności funkcjonariusza Policji. Do punktu prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Siedziba punktu znajduje się na jednej kondygnacji. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W okolicy budynku nie ma urządzeń naprowadzających osoby niepełnosprawne i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajlle'a. Obiekt posiada oznakowanie ewakuacyjne.

    Punkt Przyjęć Interesantów w Pogorzeli ul. Rynek 1, 63-860 Pogorzela czynny w środy w godzinach 9.00-10.00 i piątki w godzinach 9.00-10.00

    Siedziba Punktu Przyjęć Interesantów w Pogorzeli mieści się przy ulicy Rynek 1. Interesanci mogą załatwiać swoje sprawy w każdą środę w godzinach 9.00-10.00 i piątek w godzinach 19.00-20.00. Na budynku znajduje się nazwa i numer porządkowy ulicy oraz tablica informacyjna. Przed budynkiem znajdują się miejsca do parkowania. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, przemieszczanie się po nim odbywa się w obecności funkcjonariusza Policji. Do punktu prowadzą dwustopniowe schody, nie ma podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Siedziba punktu znajduje się na jednej kondygnacji. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W okolicy budynku nie ma urządzeń naprowadzających osoby niepełnosprawne i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajlle'a. Obiekt posiada oznakowanie ewakuacyjne.

    Koordynator ds. zapewnienia dostępności

    Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:
    podkom. Monika Curyk

    tel. 47 77 25 209

    mail: rzecznik.gostyn@po.policja.gov.pl

    Podczas nieobecności pełnomocnika zastępstwo pełni:

    kom. Daniel Drygas

    tel. 47 77 25 325

    mail: daniel.drygas@po.policja.gov.pl




     

Pliki do pobrania

  • 49.1 KB
Powrót na górę strony